fredag 16 maj 2014

Svenska, Overklig Berättelse

Mannen med krafterna 


Jag började gå hastigt, jag var förföljd. När jag svängde in mot cafe´t så bytte jag utseende och ålder till en gammal gubbe med rockkläder. De fyra  männen som förföljde mig gick in i cafe´t och började leta efter mig. Som tur var att jag hade hunnit byta utseende tänkte jag. Personalen kom med min kaffe och bulle. Jag satte mig ner och började äta min bulle långsamt medan skurkarna letade efter mig. När jag satt där kände mig väldigt nervös och rädd. En av skurkana frågade vem som kom in sist, personalen pekade på mig. Jag reste mig och började gå mot toaletten. Skurkarna sa ” ringa om toaletten innan han rymmer igen”  hörde jag tyst efter att jag gick in. Jag tog upp mobilen och sa ” hej det är Daniel Whosi som ringer från Cafe´t Eros. Skulle ni kunna skicka en polisbil hit för att det är fyra svartklädda män som förföljer mig”. Polisen svarade med en hastig röst ” tre polis bilar är påväg ”. Jag stängde av min mobil och väntade på polisen. När jag hörde sirrenera öppnade jag dörren och sprang ut till Cafet. Där låg sex poliser döda, skurkarna tog tag i mig och slog mig tills jag blev medvetslös. 


1 timme senare


Jag vaknade upp fast-bunden i en stol, det var helt mörkt och jag såg ingenting. Plötsligt hördes  trappsteg och sedan blev det helt ljust. Det stod sex personer framför mig och skrattade. ”Den personen som vill ha mina krafter får de frivilligt, bara sätt på maskinen. Jag orkar ändå inte med de här krafterna mer” sa jag. De satt på maskinen och krafterna överfördes till mannen bredvid. Jag testade att byta utseendet men det gick inte, krafterna var borta. Skurkarna släppte mig direkt efter att de fick vad de ville. 


Jag väntade på bussen och skrattade samtidigt. Det var hur lätt som helst att lura de sa jag till mig själv. Det finns en kristall i berget och om jag förstör den så dör personen med krafterna och den personen som hade de innan det får tillbaks de. 


När jag hem kom tog jag bilen dit. Jag titta så att ingen förföljde mig och sedan fortsatte jag. Det tog 5 timmar och 15 minuter att komma dit. Jag gick in i den lilla gruvan och där stod kristalen. Jag tog upp kristallen och smasha den i golvet. Det kändes hur något svepte till förbi mig och då visste jag att mina krafter var tillbaks. glädjen när det gick att ändra utseende och ålder igen. 

Jag levde lycklig resten av mitt liv och de hittade aldrig mig.  



Slut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar